fbpx
Your address will show here +12 34 56 78

merkstrategie.

Een merk is niet alleen een logo, een product, een dienst, ... Het is een persoonlijkheid, een verhaal en een gevoel die zorgen voor de connectie met je doelgroep.  Bij een merkstrategie gaan we opzoek naar het DNA van jouw merk. We bepalen de identiteit van je merk door deze te koppelen aan een persoonlijkheid; waarbij vormen, kleuren, lettertypes en je tone of voice een grote rol spelen. 

- in-take gesprek
- brand analysis
- brand psychology
- brand archetype

brand analysis.

We starten met een uitgebreide analyse van de huidige situatie. We brengen de doelgroep in kaart en definiëren de missie, visie en doelstellingen van je merk. Deze onderwerpen en een tal van andere factoren geven ons het juiste inzicht om aan de slag te gaan met jouw brand personality. 
Kortom, we bepalen het onderliggende DNA van je merk als basis voor de merkstrategie. 
  • Text Hover
  • Text Hover

brand psychology.

Om je merkpersoonlijkheid te achterhalen gaan we eerst jouw publiek afstemmen op hun merkpersoonlijkheden: welke kleur of vorm wekt een bepaald gevoel op? Welke manier van communiceren spreekt hen aan? Alle kenmerken zoals demografie, psychografie, gedrag en interesses worden onder de loep genomen.

Elke merk-klantrelatie is anders: welke rol speelt jouw merk in het leven van je doelgroep? De persoonlijkheid van het publiek kan heel anders zijn dan de persoonlijkheid van het merk, en wij brengen deze twee met elkaar in harmonie. 

brand archetype.

Het in kaart brengen van je merkpersoonlijkheid gebeurt aan de hand van een brand archetype: deze archetypes zijn gebaseerd op jarenlang wetenschappelijk onderzoek. Archetypen zijn de hartslag van een merk, omdat ze een betekenis overbrengen waardoor klanten zich tot een product aangetrokken voelen, alsof het op de één of andere manier echt leeft.
Een brand archetype geeft je alle nodige tools om je merk uit te werken tot een echt verhaal. Het is een typerende persoonlijkheid die aanreikt welke kleuren, lettertypes en vormen je doelgroep aantrekt, welke tone of voice en brand messaging hen zal overtuigen en hoe je hen kan inspireren om merkentrouw te zijn.
  • Text Hover